monkeyforrest&Ceremony - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu monkeyforrest&Ceremony - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

monkeyforrest&Ceremony

Blijf op de hoogte en volg silvia

29 Oktober 2013 | Indonesië, Ubud

Vroeg uit de veren en genoten van weer een heerlijk ontbijtje a la Praety. Meteen de transfer voor morgen geregeld en met een amerikaans stelletje zitten kletsen. Op naar monkeyforrest en ondanks spierpijn te danken aan gisteren, te voet. Lopend zie je toch het meest. Richting market en dan monkeyforreststreet uitlopen, goed te doen op de mega hoge stoepranden en de snikhete zon nz, tempo a la doeloe dus. We kopen een kaartje en lopen het hos in, het is er prachtig om te wandelen en de apen zijn dus bonus. Blijven grappige beestjes. Het is gelukkig niet zo druk en lekker koel. We nemen de tijd om rond te kijken. Baby aapjes, ontdeugende aapjes, boze aapjes, hongerige aapjes en knuffelaapjes die op Eric zijn hoofd klommen. Rond de klok van 12 hebben we het wel gezien en nemen we een taxi naar cafe Lotus. Een koel drankje en wat mini hapjes en het uitzicht op de tempel en lotusvijver is prachtig. We lopen even over de markt en daarna richting onze homestay. Op de hoek van onze straat vind een ceremony plaats en dit willen we weleens meemaken. Een menigte op een plein hij de tempel, gekleed in mooie sarongs met gympen of badslippers eronder kijkt naar eenstel mannen die een gemaakt dier op een stellage in elkaar zet. We nemen plaats op een trapje in de schaduw. De handel gaat ook hier gewoon door, je kan een sarong kopen of een angrybird ballon. Een hele tijd gebeurt er niks maar dan ineens is er actie. Nu gebeurtcer vanalles tegenlijk...een stattue wordt de trap op gedragen waar wij op zitten en in de fik gestoken en ook de stellage met het dier. Vrouwen lopen eromheen en segenen de brandstapel en geven bloemenoffertjes mee. Wat een happening, bijzonder om eens mee te maken. Ff wat drinken halen hij de buurtsuper en relaxen in onze homestayl vandaag doen niets meer, behalve uit eten straks. Vanavond onse laatste avond hier in Ubud, morgen vertrekken we naar Gili Tranwangan.

• 29 Oktober 2013 - 08:57

Hans:

Goed om te lezen dat jullie avontuur weer begonnen is.
    Heel veel plezier en geef je ogen de kost. Enjoy all of it! Gr. HH

• 29 Oktober 2013 - 10:04

Monique:

Ik lees jullie verhaal terwijl ik op mijn werk zit. Mmm, had ik beter niet kunnen doen.

Wat een heerlijkheid, lekker blijven genieten hoor.

X

• 29 Oktober 2013 - 10:18

Ingrid:

Klinkt weer allemaal super daar, geniet er maar van samen
    wij zitten hier in een stormachtig Nederland :-(