Van kunst en kitch naar zon, zee en champignons! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Van kunst en kitch naar zon, zee en champignons! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Van kunst en kitch naar zon, zee en champignons!

Blijf op de hoogte en volg silvia

30 Oktober 2013 | Indonesië, Ubud

Gisteraaf in Ubud kregen we het advies om bij mama's warung te gaan eten en dit bleek een heel erg prima advies. Gewoon tegenover onze homestay. Heerlijk echt Indisch tafelen voor belachelijk weinig geld. Vriendelijk en warm en toen kama herself ook nog hinnen kwam en mett elk tafeltje even ging babbelen, was het helemaal gezellig. Nog lekker even blijven hangen en genoten van het tafereeltje op straat.
Vanochtend ons laatste Praety ontbijtje, nog effe wezen pinnen en afscheid genomen van de lieve familie. Met een heel erg oud busje werden we naar de haven van padang bai gebracht. Wat een geweldig ritje! Ik zie husjes met veel teveel mensen erin of volgepropt met zakken etenswaar. Brommertjes, scootertjes, brommertjes. Voller dan volgeladen vrachtwagentjes. Bij het stoplicht zeggen jensen je ff gedag en lachen jaar je. Mega reclameborden om rabbies te voorkomen us je hond aan de lijn, please! Groen, Bali is groener dan groen en zoveel tempeltjes heb ik nog nooit gezien. We moeten even wachten in de haven tot de boot voorzien is van brandstof. Ondertussen worden we echt wel bezig gehouden met allerlei kandjes prullaria, eten en bier die voorbij komen. De overtocht duurt een klein uurtje, prima fastboot en prima kalme zee gelukkig. De boot legt aan op het strand van Gili Tranwangan enhoppa zo van het laddertje door het water aan wal! Op dit eiland is geen motorisch verkeer, alleen voetgangers, fietsjes en paardjes jet wagentjes, das de taxi dus. We zien de boulevard, we zien het strand, we zien erg leuke loungehoekjes en weten nu al dat we hier best een tijdje willen blijven. Al snel vinden we ons hotelletje. Le petit gili, en petit is het, maar liefst driekamers. We lunchen en krijgen de kamer. Kei leuk, we zijn helemaal blij! Hoppa, rugzak omschudden, zwembroekkie an en op pad. Lastig kiezen tussen al die leuke hoekjes. Onderweg worden ons een aantal keren magic mushrooms aangeboden, doe maar niet! Dit eilandje staat bekend als party eilandje dus ben benieuwd. We eten op het strand, bij kaarslicht en onze voetjes in het zand.

• 30 Oktober 2013 - 15:21

Ilona Ebus:

Haha, Magic Mushrooms...toch maar idd niet doen daar, Jooost mag weten wat je dan gebeurd :)
    T klinkt geweldig allemaal, geniet!
    x

• 30 Oktober 2013 - 16:38

Pascal Pelzer:

het hoort zich weer prima aan en laat de mushrooms inderdaad maar achterwege, eten op het strand is dan beter. geniet ervan

• 30 Oktober 2013 - 20:41

Agnes:

nou zeg klinkt allemaal geweldig doe maar extra genieten saampjes en ik blijf wel genieten van je verhaaltjes haha

• 31 Oktober 2013 - 19:29

Francy Divakaran:

En hoppa, ik heb champignonsoep gegetenen hoppa het is al vroeg donker en hoppa ik heb de eerste kerstboom gezien ik dacht eerst een verlicht tempeltje in helmond en hoppa geen veerboot te zien en hoppa met mijn fiets naar de winkel en hoppa gewoon naar bed en hoppa het is hier saai!